Mõned raamatud on maitsmiseks, teised allaneelamiseks ja mõned üksikud närimiseks ja seedimiseks.
(F. Bacon)
2017. aastal loodi gümnaasiumisse õpetajate lugemisklubi “LG õpetajad loevad” ja õpilaste lugemisring. Esialgu olid õpilastest kaastatud nii põhikooli- kui gümnaasiumiõpilased, peale 1. hooaega jätkasid vaid põhikooli lugemishuvilised.
Kristin, lugemisringis algusest peale: “Ma isegi ei tea, miks ma lugemisringis käin. Lugemine tundub nii loogiline mu jaoks. Ja miks mitte seda teistega jagada. Olen ise saanud sealt häid ideid, mida lugeda. Võib-olla ma ise ei jõuakski kõikide nende heade raamatuteni.”
Õpetajaid alustas 11. Vahepeal on koosseis muutunud, kuid huviliste arv on jäänud samaks. Kohtumised on järjepidevalt toimunud kord kuus ja nii jätkub see juba kolmandat aastat järjest.
Õpetaja: “Sund ja tähtajad innustavad mind lugemisklubis käima.”
Õpetaja: “Me kõik kõnnime selles maailmas üksi, aga kui meil veab, kuulume hetkeks kokku millegagi, kellegagi, kes hoiab meid elukestvas üksinduses püsti.” (Paullina Simons “Vaskratsanik IV osa Tatjana ja Aleksander”).
Õpetaja, Marietta ning Melani: “Üheskoos on hea raamatute üle arutleda ja teha valikuid teiste loetud raamatutest.”
Enne uue hooaja algust paneme paika teemad, mida igal kuul lugema hakkame. Nii oleme lugenud elulooraamatuid, Minu-sarja raamatuid, raamatuid, millest on tehtud filme, Hea Noorteraamat 2018, žanriraamatuid ja mitmeid teisi teemasid.
Karoliina, kes on lugemisringis osalenud algusest peale: “Mulle väga meeldib. Hästi positiivne on see, et meile on lugemisteemad ette antud, aga saame ise valida raamatud, mida loeme.”
Õpetaja: “Mõned vead… neil on suuremad tagajärjed kui teistel. Aga ära lase ühe vea põhjal ennast defineerida. Sina, Clark, saad valida, et see ei juhtuks.” (Jojo Moyes “Mina enne sind”).
Õpetajate lugemisklubi liikmed panustavad klubi tegevusse ka rahaliselt. Nii sai 1. hooaja lõpul soetatud kooliraamatukogule sellised teosed: B. Peers “Orbulaatorivaras” ja “Krüptoportaal”, J. Green “Kilpkonnad alla välja”, L. Tungal “Seltsimees laps”, I. Hargla “Apteeker Melchior ja Rataskaevu viirastus”, D. Kareva “Eesti tunne”.
Õpetaja: “Ta oli mööda ratsutades silmitsenud ainult tolmust sõidukit, nagu vaadatakse inetut austrikarpi, aimamata, et selle sees võib särada hinnaline pärl.” (Thomas Mayne Reid “Peata ratsanik”).
Eelmise hooaja raha ootab veel paigutamist, kuid plaan on täiendada kooliraamatukogu fondi soovitusliku kirjanduse nimekirja kuuluvate teostega.
Õpetaja: “Tarkuseks pole rammu tarvis, aga tarkusest on meil rohkem puudu kui rammust.” (Anton Hansen Tammsaare “Tõde ja õigus I”).
Õpetaja: “… tarkus pehmendab südant ja sigitab õrnust ning ligimesearmastust” (Mark Twain “Prints ja kerjus”).
Õpetaja: “Kui armastus peale tuleb, võib iga eestlanegi päris hulle tükke teha.” (Mart Laar “Eesti suured armastuslood”).
Õpilased loevad detsembrikuus jõululuuletusi. Viimasel koolinädalal saab kooliraadiost kuulda nende lemmikluuletusi.
Õpetajate lugemisklubi sisustada oli sel aastal 1. advendi hommik koolis. Lugesime luuletusi ja jõulujutte.
Õpetaja: “Kui tahad olla õnnelik, siis peab see tunne tulema sinu enese seest ja mitte teiselt inimeselt.” (Jens Andersen “Astrid Lindgren. Päev nagu elu”).
Carmen Katriine ja Anett: „Mulle väga meeldib raamatuid lugeda ja analüüsida ning kuulata teiste mõtteid.“
Kui sageli tundub, et noorus on hukas, siis lugemisringis on õnn näha, et noortele meeldib lugeda ja nad jagavad lemmiktsitaate omavahel ka sotsiaalmeedias.
Õpetaja: “Häid raamatuid ei ole palju, aga need, mis on head, säravad nagu majakas. Need aitavad kuidagi tugeva tuulega õigel kursil püsida.” (Christoffer Carlsson “Oktoober on kõige külmem kuu”).
Õpetaja: “… kui sa tahad, et sul oleks ükskõik milline tulevik, pead loobuma lootusest muuta oma minevikku.” (M. L. Stedman “Valgus ookeanide vahel”).
Jutu panid kirja: Kaire Pärnpuu, Triin Pärnpuu ja Ave-Piia Rohtla
Pildid: Siret Kesküla
Päise pilt internetist