Lihula Gümnaasiumi veebileht on ehitatud ja koostatud nii, et see vastaks WCAG 2.1 juurdepääsetavuse suunistele. See tähendab, et on kasutatud teatud tehnilisi vahendeid ja sisu koostamise põhimõtteid, mis aitavad veebilehe sisu tarbida nägemis-, kuulmis-, füüsiliste, kõne-, tunnetuslike, keele-, õppimis- ja neuroloogiliste puudustega kasutajatel. Lisaks on võimalik infole juurdepääsetavust parandada oma arvutit veebilehitseja (brauseri) ja/või operatsioonisüsteemi tasemel seadistades. Põhjalikum samateemaline juhend on kättesaadav aadressil www.abilitynet.org.uk/mcmw/ (inglise keeles).
Alljärgnevalt ülevaade põhilistest abivahenditest.
Klaviatuuriga navigeerimine
Veebilehel on võimalik navigeerida klaviatuuri abil. Navigatsioon toimub tabulatsiooniklahvi (Tab) abil. Iga Tab klahvi vajutusega liigub fookus järgmisele elemendile. Hetkel aktiivset elementi märgib värvimuutus ja kastike selle ümber. Fookuses oleva lingi aktiveerimiseks tuleb vajutada klaviatuuril sisestusklahvi (Enter). Klaviatuuri abil tagasi liikumiseks tuleb kasutada tagasilükkeklahvi (Backspace).
Sisu suurendamine
Veebilehitsejad
Sisu suurendamiseks soovitame esmalt kasutada veebilehitsejatesse sisseehitatud funktsionaalsust. Kõikides populaarsetes veebilehitsejates on võimalik veebilehte suurendada ja vähendada, kui hoida all Ctrl klahvi (OS X operatsioonisüsteemis Cmd klahvi) ja samal vajutada ajal kas + või – klahvi. Teine mugav võimalus on kasutada hiirt hoides all klaviatuurilt Ctrl klahvi ja samal ajal liigutades hiire kerimisrulli. Tagasi normaalsuurusesse saab, kui vajutada samaaegselt Ctrl ja 0 klahvile.
Operatsioonisüsteemid ja eraldiseisvad programmid
Kõik enamlevinud operatsioonisüsteemid sisaldavad seadeid ekraanil esitatava sisu suurendamiseks.
Ekraanilugeja kasutamine
Ekraanilugeja on programm, mis üritab arvutiekraanil kujutatavat interpreteerida ja teistes vormides edasi anda, näiteks helidena, audiokommentaarina. Eelkõige on see abivahend vaegnägijate jaoks. Lihula Gümnaasiumi veebilehel esitatud sisu on loodud vastavalt ekraanilugejatele arusaadavatele standarditele ja nii, et igat tüüpi visuaalset sisu on teises vormis võimalik taasesitada. Näiteks on piltidel küljes tekstilised kirjeldused, struktuursete elementide paigutus ja järjekord arvestab ekraanilugeja liikumist ekraanil ja võimaldab infot tarbida loogilises järjekorras.